NELOGIČNOSTI U OBAVLJANJU GRADSKOG PREVOZA U EVROPSKIM METROPOLAMA (Beč i Beograd)
Gradski prevoz i održavanje voznog parka
svakako košta i treba stvoriti određenu samoodrživost u tom domenu. U
Austriji državi članici EU mesečna karta koja je papirna (ništa iz
"Zvezdanih staza" its) košta 47 EUR na prosečnu platu od oko 1.500
EUR i može da je koristi više ljudi, ali ne u isto vreme naravno.
Postoje i dnevne i nedeljne i skuplje karte za jednu vožnju. Ništa nije
"haj tek" i sve funkcioniše besprekorno (istini za volju budžet Beča je
verovatno ekvivalentan budžetu Srbije). U Beogradu mesečna karta košta
oko 30 EUR što je na oko 400 EUR (za mnoge platetina!?) bar duplo
skuplja vožnja od one u Beču ako se posmatra standard građana!? Zar nije
logičnije spustiti cenu u Beogradu pa i u Novom Sadu i tri puta uz
efikasnu i korektnu naplatu čime bi se i prihodi povećali jer šta vredi
cena od 30 EUR ako 50% putnika nema čime ili ne želi da plati tu cenu?
Kad plata bude u proseku 1.500 EUR onda mesečna može da bude i 50 - 60
EUR PS Znam da će neko
reći da nama i da karta košta 1.000 RSD mesečno, opet će ljudi da
izbegavaju plaćanje, ali ovaj model podrazumeva odgovorno ponašanje
svih. Ako ne bi bilo odgovornosti svih (potrebno vreme za opštu
emancipaciju) onda zaboravite šta sam napisao gore Vredelo je bar ukazati na nelogičnosti i pokušati dati kakav takav doprinos "ispravljanju krivih Drina" ...
Branko Lazić,
07.03.2014.
Нема коментара:
Постави коментар