петак, 7. март 2014.

Gradski prevoz u Beču i Beogradu

NELOGIČNOSTI U OBAVLJANJU GRADSKOG PREVOZA U EVROPSKIM METROPOLAMA (Beč i Beograd)




Gradski prevoz i održavanje voznog parka svakako košta i treba stvoriti određenu samoodrživost u tom domenu. U Austriji državi članici EU mesečna karta koja je papirna (ništa iz "Zvezdanih staza" its) košta 47 EUR na prosečnu platu od oko 1.500 EUR i može da je koristi više ljudi, ali ne u isto vreme naravno. Postoje i dnevne i nedeljne i skuplje karte za jednu vožnju. Ništa nije "haj tek" i sve funkcioniše besprekorno (istini za volju budžet Beča je verovatno ekvivalentan budžetu Srbije). U Beogradu mesečna karta košta oko 30 EUR što je na oko 400 EUR (za mnoge platetina!?) bar duplo skuplja vožnja od one u Beču ako se posmatra standard građana!? Zar nije logičnije spustiti cenu u Beogradu pa i u Novom Sadu i tri puta uz efikasnu i korektnu naplatu čime bi se i prihodi povećali jer šta vredi cena od 30 EUR ako 50% putnika nema čime ili ne želi da plati tu cenu? Kad plata bude u proseku 1.500 EUR onda mesečna može da bude i 50 - 60 EUR PS Znam da će neko reći da nama i da karta košta 1.000 RSD mesečno, opet će ljudi da izbegavaju plaćanje, ali ovaj model podrazumeva odgovorno ponašanje svih. Ako ne bi bilo odgovornosti svih (potrebno vreme za opštu emancipaciju) onda zaboravite šta sam napisao gore Vredelo je bar ukazati na nelogičnosti i pokušati dati kakav takav doprinos "ispravljanju krivih Drina" ...

Branko Lazić, 
07.03.2014.

Нема коментара:

Постави коментар